CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

dinsdag 26 januari 2010

En wat zingt Heer Halewijn? Dat wij heidenen zijn!





Dat wij door Zwarte Wouden zouden ijlen,
door Verwoeste Gewesten en woestijnen
en over Zeven Zeeën zeilen
om eindelijk aan de einder te verschijnen.

'Herinner mij,' zingt hij. 'Ik ben
die antieke held, ik drijf jou
met zinnelijk geweld je lijf uit
en buiten zinnen.

Tot je 't weer weet: jij
bent het wild dat levend wordt gevild,
benen gespreid, dijen gebenedijd
met het zaad dat niet vergaat.

En dat je mijn gravin bent geweest.
En hoe diep mijn geile gebeden
hebben gegraven in de geheime gang
van je schede.

Hoe wij ons wederzijds
geraamte hebben betast,
ontlast van schuld
en schaamte.

Hoe jij, blanke slavin,
mij smeekte: "Sla mij
in je slavernij, ransel mij
in je razernij

naakt tot op het bot
als een vertoornde god."'

(Wat zingt hij?
'Herinner mij.')

0 reacties:

Trefwoorden

gedichten (16) poëzie (14) salome (8) Chris Marlowe (6) Heer Halewijn (5) Facebook (4) Blauwbaard (3) reïncarnatie (3) zwarte weduwe (3) 666 (2) Bart Van Loo (2) Christopher Marlowe (2) Hadewijch (2) Het Getal van het Beest (2) Kapellekensbaan (2) O Vermiljoenen Spleet (2) Salome Swarte (2) Sextijnse kapel (2) erotiek (2) graffiti (2) oscar wilde (2) 2010 (1) Ai (1) Alys Zonderland (1) Anneleen Pierloot (1) Beste Wensen (1) Camera Obscura (1) Carol Ann Duffy (1) De Schone en het Beest (1) Dionysos (1) Dorothy Ravier (1) Démasqué (1) Edgar Allan Poe (1) Een moeder spreekt: (1) Euridice (1) Facebook Dialogen (1) Gelukkig Nieuwjaar (1) IJstijd (1) Isis (1) Jurgen Smit (1) Jürgen Smits (1) Laterna Magica (1) Liesbeth Penders (1) Marlowe (1) Met uw kop op haar schavot (1) Monoloog (1) Mysterie (1) Ophelia (1) Orfeus (1) Orff (1) Osiris (1) Regisseur (1) Schotland (1) Shakespeare (1) Slechte Slapers (1) Tine Hertmans (1) Vagina (1) Vagina Dentata (1) Veuve Noire (1) Voor altijd 8 (1) Wie is Salome Swarte (1) William Shakespeare (1) Zwarte Woud (1) crash (1) cyberpesten (1) detective (1) duivel (1) elf (1) elfen (1) elfenridder (1) enchanté (1) erotische (1) faction (1) fresco (1) gedicht (1) goden (1) griezelverhaal (1) heks (1) helderziende (1) hoc est corpus meum (1) incantatio (1) interactief (1) kabbalah (1) lied (1) literair project (1) literatuur (1) maagden (1) maan (1) maangodin (1) magisch (1) maskers (1) missen (1) moordspel (1) mystificaties (1) naakt (1) offer (1) paradijs (1) passiespel (1) pete doherty (1) profiel (1) seks (1) sprookjes (1) symboliek (1) trol (1) urban exploration (1) zonnegod (1)