CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

vrijdag 15 januari 2010

Chris Marlowe Was Here!


Was jij dat, Chris Marlowe? Maandagavond?
De schim die ik nog net kon flitsen voordat ze wegglipte in de schemering?
Ik zou het appreciëren mocht je jezelf nader verklaren, Chris Marlowe. Je hebt slechts één Facebook-vriendinnetje, en dat ben ik. Verklaar je nader ten opzichte van haar. Je beweert dat je voor de rest geen virtuele vrienden wil maken, met een stelligheid die mij doet vermoeden dat je ook weinig of geen reële vrienden hebt. Verklaar je nader.

En ik ben ook niet echt jouw vriendinnetje, nietwaar? Zelfs niet in de relatieve virtuele realiteit van Facebook. Ik ben alleen maar de spreekbuis waarlangs jij je tot de internetgemeenschap wil richten, zeg je.


Zodus... Wie ben jij, Chris Marlowe?
Ja natuurlijk, het is een vraag die voortdurend wordt gesteld in de schijnwereld van het web. Men heeft mij bij herhaling verzocht opheldering te verschaffen met betrekking tot mijn identiteit, maar ook ik ben blijven volharden... Nee, niet in de boosheid, in de vaagheid. Ik speel mijn spel van Schijn & Zijn. En jij, Chris Marlowe? Wat is de naam van het spel dat jij speelt?

En was jij dat, maandagavond? Het is best mogelijk dat je al verscheidene keren bent afgedaald in mijn Onderwereld. Ik heb hier al eerder een kaalkop van middelbare leeftijd gezien. Zoek je mij, Chris Marlowe? Waarom vluchtte je dan voor me, toen ik jou en jij mij zag in een blauwe flits? Waarom sloeg je op de vlucht toen ik riep: 'Ben jij dat, Chris Marlowe?'

Ik weet dat je hier eerder bent geweest. Chris Marlowe Was Here! Je gebruikt een van de graffiti portretten in mijn Sextijnse kapel als profielfoto. Je hebt twee profielfoto's op Facebook, Chris Marlowe. Twee gezichten. Dit graffiti portret en het portret van Christopher Marlowe, toneelschrijver en tijdgenoot van Shakespeare. Wie ben jij, Chris Marlowe? Wat zijn je bedoelingen?

Hoe ben je erin geslaagd mij hier te vinden, Chris Marlowe? In mijn Onderwereld en op het wereldwijde web? En waarom hoort je spreekbuis nu niets meer van je? Ben je te hard geschrokken, toen ik je op die blauwe maandag gevangen hield in een flits van licht en je naam riep?



0 reacties:

Trefwoorden

gedichten (16) poëzie (14) salome (8) Chris Marlowe (6) Heer Halewijn (5) Facebook (4) Blauwbaard (3) reïncarnatie (3) zwarte weduwe (3) 666 (2) Bart Van Loo (2) Christopher Marlowe (2) Hadewijch (2) Het Getal van het Beest (2) Kapellekensbaan (2) O Vermiljoenen Spleet (2) Salome Swarte (2) Sextijnse kapel (2) erotiek (2) graffiti (2) oscar wilde (2) 2010 (1) Ai (1) Alys Zonderland (1) Anneleen Pierloot (1) Beste Wensen (1) Camera Obscura (1) Carol Ann Duffy (1) De Schone en het Beest (1) Dionysos (1) Dorothy Ravier (1) Démasqué (1) Edgar Allan Poe (1) Een moeder spreekt: (1) Euridice (1) Facebook Dialogen (1) Gelukkig Nieuwjaar (1) IJstijd (1) Isis (1) Jurgen Smit (1) Jürgen Smits (1) Laterna Magica (1) Liesbeth Penders (1) Marlowe (1) Met uw kop op haar schavot (1) Monoloog (1) Mysterie (1) Ophelia (1) Orfeus (1) Orff (1) Osiris (1) Regisseur (1) Schotland (1) Shakespeare (1) Slechte Slapers (1) Tine Hertmans (1) Vagina (1) Vagina Dentata (1) Veuve Noire (1) Voor altijd 8 (1) Wie is Salome Swarte (1) William Shakespeare (1) Zwarte Woud (1) crash (1) cyberpesten (1) detective (1) duivel (1) elf (1) elfen (1) elfenridder (1) enchanté (1) erotische (1) faction (1) fresco (1) gedicht (1) goden (1) griezelverhaal (1) heks (1) helderziende (1) hoc est corpus meum (1) incantatio (1) interactief (1) kabbalah (1) lied (1) literair project (1) literatuur (1) maagden (1) maan (1) maangodin (1) magisch (1) maskers (1) missen (1) moordspel (1) mystificaties (1) naakt (1) offer (1) paradijs (1) passiespel (1) pete doherty (1) profiel (1) seks (1) sprookjes (1) symboliek (1) trol (1) urban exploration (1) zonnegod (1)